Taxomat logo

Často kladené otázky

Jaké instrumenty aplikace podporuje?

Všechny instrumenty a funkcionality, které aplikace podporuje jsou popsány na stránce Jak na daně.

Dostanu fakturu a mohu fakturovat na IČO?

Ano, fakturační údaje můžete vyplnit v platební bráně a faktura vám přijde na email uvedený v registraci.

Co všechno mi verze „Freemium“ (zdarma) dovolí?

Můžete si vyzkoušet výpočty pro daňové přiznání za předešlé roky a zároveň si tak ověřit, zda jste došli ke stejným výsledkům. Veškeré funkcionality jako metoda párování (FIFO, LIFO…) či přepočet měnového kurzu (denní, jednotný) jsou bez omezení.

Proč nejde vymazat portfolio?

Nedovolujeme smazat portfolio pokud máte finalizované přiznání. Na záložce Výpočet daně musíte u každého uzavřeného přiznání stisknout tlačítko „Resetovat výpočet”.

Jak Taxomat pracuje s rozdílnými tickery (symboly) u různých brokerů?

Nákupy a prodeje stejné společnosti u různých brokerů dokážeme křížově párovat. Ve výpočtech je shlukujeme podle ISINu (mezinárodní identifikační číslo CP), i když mají různé tickery. Pokud byste chtěli tyto obchody oddělit, stačí si u nás pro každého brokera založit nové portfolio. Je tedy na Vás, jak budete postupovat. Př.: společnost ČEZ a.s. může mít ticker CEZ i BAACEZ => v obou případech je ale ISIN CZ0005112300.

Jak mám postupovat, když vidím hlášku „korporátní akce čeká na schválení“?

Při importu dat můžete tuto hlášku vidět u korporátních akcí jako je např. split (dělení akcií), reverse split (spojení několika akcií do jedné), přejmenování titulu, spin-off (oddělení dceřiné společnosti), squeeze out (vytěsnění akcionářů), cash merger (vyplacená hotovost při sloučení společností), stock merger (akcie nové/větší společnosti při sloučení společností), převod akcií mezi brokery. Je to dáno tím, že u určitých akcí musíme ručně doplnit některé údaje. Po schválení vám obratem napíšeme e-mail a po kliknutí na „přepočítat portfolio“ se údaje aktualizují. Korporátní akce, se kterými jsme se již setkali, zpracováváme automaticky.

Neúšpěšné nahrání souborů - nerozpoznaný soubor

Popis, jak připravit soubor k importu, je popsán pro každého brokera/obchodníka v menu Jak připravit data.
Pozn.: Zpracováváme exporty finančních pohybů, tzn. nenahráváme Tax Statements poskytnuté od brokerů (důvodem je špatná kvalita dat).

Započítáváte do kalkulací poplatky?

  • Poplatky za obchody ve většině případů započítáváme přímo do ceny nákupu/prodeje. Detail výpočtu je vždy popsán u každého brokera.
  • Poplatky za správu/údržbu portfolia (např. % za období) nezapočítávámeneboť z vstupních dat není možné tento poplatek rozúčtovat do každé operace.