Často kladené otázky

Jaké instrumenty aplikace podporuje?

Všechny instrumenty a funkcionality, které aplikace podporuje jsou popsány na stránce Jan na daně.

Neúšpěšné nahrání souborů - nerozpoznaný soubor

Popis, jak připravit soubor k importu, je popsán pro každého brokera/obchodníka v menu Jak připravit data.
Pozn.: Zpracováváme exporty finančních pohybů, tzn. nenahráváme Tax Statements poskytnuté od brokerů (důvodem je špatná kvalita dat).

Kalkulace skončila chybou

Většinou jsou důvodem chybějící toky NÁKUPU pro některé PRODEJE. Je tedy nutné dohrát dřívější data, například rok 2021 nebo předchozí období.

Příčinou chybějícího toku může být také nepodporovaná operace jako je například split nebo převod na jiný titul. V takovém případě doporučujeme:

  • Spočítat titul mimo aplikaci (odebrat tento titul ze vstupního souboru).
  • Vyloučit titul z kalkulací (tlačítko u každého symbolu v detailu strategie).
  • Kontaktujte nás, s řešením pomůžeme.
  • Ručně upravit vstupní soubor (doporučuji jen zkušeným uživatelům).

Započítáváte do kalkulací poplatky?

  • Poplatky za obchody ve většině případů započítáváme přímo do ceny nákupu/prodeje. Detail výpočtu je vždy popsán u každého brokera.
  • Poplatky za správu/údržbu portfolia (např. % za období) nezapočítávámeneboť z vstupních dat není možné tento poplatek rozúčtovat do každé operace.